Google+ Followers

Tgk jer Join Lah Yerk

Isnin, 31 Disember 2012

Panduan Ke Langkawi & Harga-harga Coklat Di Langkawi

HARGA 2016 DISINI <CLICK>

KERETA SEWA LANGKAWI <CLICK>

Enrty Percutian ke Legoland dan Gambar-gambar klick sini



Alhamdullillah setelah selesai bejalan-jalan di Langkawi kutooo baru nak post senarai-senarai harga barangan yang kutooo beli disana.






untuk perjalanan ferry dari kuala perlis ke Langkawi pergi RM18.00 untuk dewasa kanak-kanak RM13.00 (kutooo pergi semasa cuti sekolah)

dan balik di kenakan bayaran yang sama -  untuk perjalan dari kuala kedah perjalan pergi dan balik agak lema berbanding dari kuala perlis. dan tiket  tak pasti brp t, better lalu jer dekat Jeti Kuala Perlis.. jimat masa perjalanan di dalam ferry.






Sampai jer di sana cepat2 sewa kereta. disana mmg ada pengankutan awam tapi kalau nk untung sewa lagi bagus sebab nanti nak membeli belah senang nak angkut.. tak mahal pun kutooo dapat sewa wira RM80.00 sehari.. tuang minyak rm30.00 dah cukup dah Langkawi tak besar mana pun.. lebih kurang macam singapore.





Panduan ke Cabel Car Gunung Mat Chingcang

Sila pastikan ini adalah destinasi pertama sebelum anda ke tempat2 lain..

kutooo suggestkn jikalau anda ke cabel car pada cuti2 sekolah pls..... datang awal sikit, macam kutooo sampai sana dalam pukul 9.00 pagi dan tiket dapat pada jam 12.30tgh ari.. hu3. tu belum yang datang pukul 10, 11, 12... bla.. bla.. confirm dapat ptg..

ni kira awal datang tapi dapat masuk lambat jugak.. 

Harga untuk Malaysian kena tunjuk i/c
Dewasa RM15.00
Kanak2 RM10.00




 suasana yang begitu sejuk dan nyaman di puncak gunung mat chingcang...


DISINI

 
Lawatan ke MARDI Langkawi..





kepada yang gemar buah-buahan tempatan anda di alu-alukan untuk kesini ada lebih 20 jenis buah-buahan tp.... anda bernasib baik sekiranya datang pada musim buah, jangan dtg time tak musim buah.. berbulu jer nanti tengok pokok buah tak ade..

Bulan yang di syorkan datang adalah pada musim buah antara Jun - August
Tiket masuk rm30.00




dah masuk nti anda akan disajikan dengan buah-buahan...



Underwater Word Langkawi

harga tiket i/c (kena tunjuk tuk dapat murah)
Dewasa RM28.00
Kanak2 RM18.00
tapi kalau anda kerja Gov tunjuk kad ID dapat RM22.00 + *2 dewasa + *1 kanak-kanak
*anda akan dapat diskaun untuk pembelian







 


Harga Pinggan manhkuk di Idaman Suri 


Bagi mereka yang hendak shoping pinggan mangkuk di syorkan ke Idaman suri kerana harga murah sikit.. tp ada barang-barang disini mahal di tempat-tempat lain murah.. cumah banyak pilihan...












Harga-harga Coklat Di langkawi Wisma Haji Ismail Group cawangan



Coklat Daim harga daim satu RM13.50 
Tiga rm42.50











Selasa, 18 Disember 2012

Tempat-tempat menarik di Langkawi, Kedah



(klick disini - Panduan Ke Langkawi & Harga-harga Coklat Di Langkawi )



 Tempat-tempat menarik Langkawi Kedah
  • Tasik Dayang Bunting Langkawi
  • Kuah (tempat shopping) Langkawi
  • Makam Mahsuri Langkawi
  • Underwater World Langkawi
  • Taman Buaya Langkawi 
  • Gunung Matchincang Cable Car, 
  • Galeri Perdana, 
  • Telaga Tujuh, 
  • Underwater World, 
  • Goepark Sg Kilim, 
  • Telaga Air Panas, 
  • Pantai Pasir Hitam,

 Tempat-tempat menarik membeli belah / shoping di Langkawi Kedah


Perniagaan Haji Ismail Group Sdn Bhd mempunyai 5 cawangan perniagaan iaitu:-

Cawangan 1
No. 23,25 & 27, Jalan Pandak Mayah 6,
Kuah, 07000, Langkawi.
Tel No : 04-9669397 Fax No : 04-9669398
Tarikh Mula Beroperasi : Jan 2005

Cawangan 2
No.66, Jln Pandak Mayah 5, Bandar Kuah, 07000, Langkawi.
Tel No : 04-9666513 Fax No : 04-9668513
Mula Beroperasi : Jan 2005

Cawangan 3
Zon 2, Lot 2,3,4 & 5,
Kompleks Jetty Point
Mukim Kuah, 07000, Langkawi.
Tel No: 04-9672755 Fax No: 04-9671558
Mula Beroperasi : Ogos 2006


Cawangan 4
802, 803 & 804, Jalan Pandak Mayah 2
Kuah, 07000, Langkawi.
Tel No: 04-9672714/15   Fax No: 04-9672716
Tarikh Mula Beroperasi : 16 Ogos 2007

Cawangan 5
No. 27b –32b, Kompleks Cayman
Pusat Bandar Kuah, 07000,
Kuah, Langkawi.
Tel No: 04-9692702 Fax No: 04-9672700
Tarikh Mula Beroperasi : 08/08/2008

Semua cawangan mempunyai rangkaian produk yang sama iaitu coklat, barangan dapur, pinggan mangkuk, bagasi, kain batik, pelikat, tuala dan sebagainya kecuali Cawangan 4 yang menjual coklat dan barangan dari hasil laut. Kedai ini berkonsep eksklusif  dan menarik pengunjung dari dalam dan luar negara.

 
  • Idaman Suri - harga pinggan mangkuk murah berbanding kedai lain


Idaman Suri
Bangunan Idaman Suri
No. 1, Taman Seri Berlian
Kuah
07000 Langkawi
Tel: 04 966 3353

Idaman Suri Duty Free Zone  

No. 120 & 122 Jalan Air Hangat 07000
Penang

Jumaat, 14 Disember 2012

Lirik Lagu Harus Berpisah by Cakra + Mp3






Cakra Khan - Harus Terpisah


(KLIK DISINI

Powered by mp3skull.com

Lirik Lagu Harus Berpisah by Cakra + Mp3


Harus Berpisah by Cakra

sendiri, sendiri ku diam..
diam dan merenung, merenungkan jalan yang kan membawa ku pergi
pergi tuk menjauh, menjauh dari mu..
dari mu yang mulai berhenti, berhenti mencoba..
mencoba bertahan, bertahan untukterus bersama ku..

ku berlari kau terdiam..
ku menangis kau tersenyum..
ku berduka kau bahagia..
ku pergi kau kembali..
ku coba meraih mimpi kau coba tuk hentikan mimpi..
memang kita tak kan menyatu..
bayangkan, bayangkan ku hilang..
hilang tak kembali, kembali untuk mempertanyakan lagi cinta..
cinta mu yang mungkin, mungkin tak berarti..
berarti untuk ku rindukan..

ku berlari kau terdiam..
ku menangis kau tersenyum..
ku berduka kau bahagia..
ku pergi kau kembali..
ku coba meraih mimpikau coba tuk hentikan mimpi..
memang kita tak kan menyatu…

kini harusnya kita, coba saling melupakan..
lupakan kita pernah bersama..

berlari kau terdiam..
ku menangis kau tersenyum..
ku berduka kau bahagia..
ku pergi kau kembali..
ku coba meraih mimpikau coba tuk hentikan mimpi..
memang kita tak kan menyatu…

Rabu, 12 Disember 2012

Terkini Senarai Lokasi / Kawasan AES Malaysia


 http://pauhatsu.blogspot.com/

SENARAI TERBARU ---> DISINI

Senarai Kawasan Yang di Pasang dengan AES di Jalan RayaMalaysia.


Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) Arah Utara:-
•             Di bawahjambatan 456km Sungai Buloh
•             Di bawahjambatan persimpangan Bukit Lanjan 459KM
•             Di bawahR&R Jejantas Sungai Buloh
•             Jambatanterakhir selepas sebelum toll Sungai Besi 309KM
•             Under thebridge at 296.5km, Bangi junction.
•             Under thenewly constructed bridge at 289.0km, after Nilai North junction.
•             Under thebridge at 286.5km, Nilai North junction


Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) Arah Selatan:-
•             Belowsignboard at about 454.6km and 455.2km, Sg Buloh layby.
•             Under thebridge after Subang junction at 11.3km.
•             Under thebridge at 22km, Bukit Lanjan junction.
•             Under thebridge before Mint hotel, Sg Besi Toll. 80km/h only!
•             Under thebridge at 302.8km, Kajang junction.
•             About 1kmsouth of Bangi junction, both south and north bound outer lanes
•             At296.5km and 297km, Bangi junction.
•             Under thenewly constructed bridge at 289.0km, before Nilai North junction.
•             At285.5km and 285.8km, Nilai North junction.
•             On centerdivider at 251.8km and 253km after Senawang junction.
•             AfterAlor Gajah junction at 213.9km, next to water theme park.
•             Behindthe right hand crash barrier at 198.4km.
Lebuhraya ELITE Hubungan Timur/Tengah/Utara
•             On lefthand side at 4.8km after Batu Tiga/Shah Alam exit
•             Under theoverhead restaurant at USJ/Hicom junction about 8.5km. 90km/h zone!
•             Below thebridge before USJ/Hicom junction at 10.5km.


Lebuhraya ELITE Hubungan Barat Tengah/Selatan
•             Under theoverhead restaurant at USJ/Hicom junction about 8.5km. 90km/h zone!
•             Below thebridge before USJ/Hicom junction at 10.5km.
•             Afterexit from KLIA toll to the airport, below Jalan Pekeliling flyover.90k


NKVE Arah Timur/Utara
•             300mbefore Jalan Duta toll, 60km/h!
•             Behindcrash barrier on the left when going towards Jalan Duta toll, at 24.9km,80km/h!
•             Belowbridge at Damansara Junction, 17.5km


NKVE Arah Barat/Selatan
•             Behindcrash barrier on the left when leaving Jalan Duta toll from KL, at 25.3km and25.7km, 80km/hr
•             From JlnDuta, below the bridge, 23km, 80km/h zone!
•             From JlnDuta, at the underpass at Sg Buloh Y-junction, 22km.
•             Behindcrash barrier at Damansara Junction, 17.7km and 16.8km
•             Belowrailway bridge at 11.2km
•             Under thebridge at Shah Alam junction.


Lebuhraya KESAS Timur
•             Under thebridge at 44.8km, downhill run after Puchong junction.
•             KesasWest Bound
•             At SgBesi side of East Bound Toll. Kuala Lumpur City
•             JalanDuta; below the flyover at the Damansara junction, 70km/h zone.


Lebuhraya KESAS – KLang
•             Dualcarriageway between Klang and Port Klang. Towards Klang direction, at about13km mile stone. 70km/h only!


Lebuhraya Pantai Timur
•             Eastbound, downhill run after Raub junction.
•             Maran,60km/h zone.
•             PayaBungor, 70km/h zone


Kawasan Negeri Johor Arah Selatan
•             Tangkakjunction.
•             Under thebridge after Yong Peng
•             Northjunction at 97.3km.
•             AyerHitam junction.
•             Sedenakjunction


Jalanraya Sekitar Utara Malaysia – Arah Utara
•             AroundAyer Hitam in 60km/h zone.
•             BeforePerwaja Steel.
•             Sg Petanijunction.
•             BetweenSeberang Jaya junction and Sg Dua Toll.
•             PenangBridge at island end.Speed limit 80km/h.


Jalanraya Sekitar Utara Malaysia – Arah Selatan
•             PenangBridge Island end. Speed limit 80km/h.
•             About 2kmbefore Juru Toll Speed limit 90km/h


Kawasan Perak Jalanraya Arah Utara
•             Under thebridge at 197.1km and 198.8km, after Kamunting Junction.
•             Under thebridge at 204.3km, after Kamunting Junction.
•             Under thebridge at 208km, before Kamunting Junction.
•             Under thebridge at 214.8km, before Kamuntingjunction.
•             IpohVista Point at about 263km. Speed limit 80km/h.
•             Under thebridge at 271km, Ipoh North Junction.
•             Under thebridge at 274.4km, Ipoh South Junction.
•             Under thebridge at 286.9km, Simpang Pulai Junction.
•             Under thebridge at 296km, Gopeng Junction.
•             Under thebridge at 352.6km, after Sungkai Junction.
•             Under thebridge at 353km, Sungkai Junction.
•             Under thebridge at 373km, Slim River Junction.


Kawasan Perak Arah Selatan
•             Under thebridge at 199km, before Kamunting junction.
•             Under thebridge at 241.9km, at Kuala Kangsar junction.
•             Under thesign post at 296.1km, before Gopeng Junction.
•             Under thebridge at 297km, at Gopeng Junction.
•             Under thebridge at 300km, after Gopeng junction.
•             Under thebridge at 308.6km, after Gopeng junction.
•             Under thebridge at 372.6km, at Slim River junction.

Selasa, 11 Disember 2012

Cara Membuat Sumbangan Bantuan Gaza

Anda mempunyai wang lebih serendah RM1.00 melalui SMS pun boleh menderma.....

Sumbangan Anda Amatlah di perlukan....

Bantulah masyarakat GAZA yang memerlukan....



 
  • (Aman Palestin Berhad)
    Dana Sumbangan & Derma
    Bank Islam: 12029010047880
    Maybank: 562263010787
    Bank Muamalat: 12070005133717
    RHB Islamic Bank: 21245760004907
    Bank Rakyat: 22-080-619592-2
    Tabung Wanita & Kanak-Kanak Palestin | Bank Islam (M) Berhad: 1202-9010-0598-95


  • Menderma melalui SMS
    Taip PALESTIN <jarak> RM10
    (Nilai RM10/5/3/1)
    Contoh: PALESTIN RM10 Hantar ke 39111


  • @IRMalaysia
    BIMB: 12029010065643,
    MBB: 562142708704,
    CIMB: 12590000804058