Google+ Followers

Tgk jer Join Lah Yerk

Isnin, 31 Disember 2012

Panduan Ke Langkawi & Harga-harga Coklat Di Langkawi

HARGA 2016 DISINI <CLICK>

KERETA SEWA LANGKAWI <CLICK>

Enrty Percutian ke Legoland dan Gambar-gambar klick sini



Alhamdullillah setelah selesai bejalan-jalan di Langkawi kutooo baru nak post senarai-senarai harga barangan yang kutooo beli disana.






untuk perjalanan ferry dari kuala perlis ke Langkawi pergi RM18.00 untuk dewasa kanak-kanak RM13.00 (kutooo pergi semasa cuti sekolah)

dan balik di kenakan bayaran yang sama -  untuk perjalan dari kuala kedah perjalan pergi dan balik agak lema berbanding dari kuala perlis. dan tiket  tak pasti brp t, better lalu jer dekat Jeti Kuala Perlis.. jimat masa perjalanan di dalam ferry.






Sampai jer di sana cepat2 sewa kereta. disana mmg ada pengankutan awam tapi kalau nk untung sewa lagi bagus sebab nanti nak membeli belah senang nak angkut.. tak mahal pun kutooo dapat sewa wira RM80.00 sehari.. tuang minyak rm30.00 dah cukup dah Langkawi tak besar mana pun.. lebih kurang macam singapore.





Panduan ke Cabel Car Gunung Mat Chingcang

Sila pastikan ini adalah destinasi pertama sebelum anda ke tempat2 lain..

kutooo suggestkn jikalau anda ke cabel car pada cuti2 sekolah pls..... datang awal sikit, macam kutooo sampai sana dalam pukul 9.00 pagi dan tiket dapat pada jam 12.30tgh ari.. hu3. tu belum yang datang pukul 10, 11, 12... bla.. bla.. confirm dapat ptg..

ni kira awal datang tapi dapat masuk lambat jugak.. 

Harga untuk Malaysian kena tunjuk i/c
Dewasa RM15.00
Kanak2 RM10.00




 suasana yang begitu sejuk dan nyaman di puncak gunung mat chingcang...


DISINI

 
Lawatan ke MARDI Langkawi..





kepada yang gemar buah-buahan tempatan anda di alu-alukan untuk kesini ada lebih 20 jenis buah-buahan tp.... anda bernasib baik sekiranya datang pada musim buah, jangan dtg time tak musim buah.. berbulu jer nanti tengok pokok buah tak ade..

Bulan yang di syorkan datang adalah pada musim buah antara Jun - August
Tiket masuk rm30.00




dah masuk nti anda akan disajikan dengan buah-buahan...



Underwater Word Langkawi

harga tiket i/c (kena tunjuk tuk dapat murah)
Dewasa RM28.00
Kanak2 RM18.00
tapi kalau anda kerja Gov tunjuk kad ID dapat RM22.00 + *2 dewasa + *1 kanak-kanak
*anda akan dapat diskaun untuk pembelian







 


Harga Pinggan manhkuk di Idaman Suri 


Bagi mereka yang hendak shoping pinggan mangkuk di syorkan ke Idaman suri kerana harga murah sikit.. tp ada barang-barang disini mahal di tempat-tempat lain murah.. cumah banyak pilihan...












Harga-harga Coklat Di langkawi Wisma Haji Ismail Group cawangan



Coklat Daim harga daim satu RM13.50 
Tiga rm42.50











Selasa, 18 Disember 2012

Tempat-tempat menarik di Langkawi, Kedah



(klick disini - Panduan Ke Langkawi & Harga-harga Coklat Di Langkawi )



 Tempat-tempat menarik Langkawi Kedah
  • Tasik Dayang Bunting Langkawi
  • Kuah (tempat shopping) Langkawi
  • Makam Mahsuri Langkawi
  • Underwater World Langkawi
  • Taman Buaya Langkawi 
  • Gunung Matchincang Cable Car, 
  • Galeri Perdana, 
  • Telaga Tujuh, 
  • Underwater World, 
  • Goepark Sg Kilim, 
  • Telaga Air Panas, 
  • Pantai Pasir Hitam,

 Tempat-tempat menarik membeli belah / shoping di Langkawi Kedah


Perniagaan Haji Ismail Group Sdn Bhd mempunyai 5 cawangan perniagaan iaitu:-

Cawangan 1
No. 23,25 & 27, Jalan Pandak Mayah 6,
Kuah, 07000, Langkawi.
Tel No : 04-9669397 Fax No : 04-9669398
Tarikh Mula Beroperasi : Jan 2005

Cawangan 2
No.66, Jln Pandak Mayah 5, Bandar Kuah, 07000, Langkawi.
Tel No : 04-9666513 Fax No : 04-9668513
Mula Beroperasi : Jan 2005

Cawangan 3
Zon 2, Lot 2,3,4 & 5,
Kompleks Jetty Point
Mukim Kuah, 07000, Langkawi.
Tel No: 04-9672755 Fax No: 04-9671558
Mula Beroperasi : Ogos 2006


Cawangan 4
802, 803 & 804, Jalan Pandak Mayah 2
Kuah, 07000, Langkawi.
Tel No: 04-9672714/15   Fax No: 04-9672716
Tarikh Mula Beroperasi : 16 Ogos 2007

Cawangan 5
No. 27b –32b, Kompleks Cayman
Pusat Bandar Kuah, 07000,
Kuah, Langkawi.
Tel No: 04-9692702 Fax No: 04-9672700
Tarikh Mula Beroperasi : 08/08/2008

Semua cawangan mempunyai rangkaian produk yang sama iaitu coklat, barangan dapur, pinggan mangkuk, bagasi, kain batik, pelikat, tuala dan sebagainya kecuali Cawangan 4 yang menjual coklat dan barangan dari hasil laut. Kedai ini berkonsep eksklusif  dan menarik pengunjung dari dalam dan luar negara.

 
  • Idaman Suri - harga pinggan mangkuk murah berbanding kedai lain


Idaman Suri
Bangunan Idaman Suri
No. 1, Taman Seri Berlian
Kuah
07000 Langkawi
Tel: 04 966 3353

Idaman Suri Duty Free Zone  

No. 120 & 122 Jalan Air Hangat 07000
Penang

Jumaat, 14 Disember 2012

Lirik Lagu Harus Berpisah by Cakra + Mp3






Cakra Khan - Harus Terpisah


(KLIK DISINI

Powered by mp3skull.com

Lirik Lagu Harus Berpisah by Cakra + Mp3


Harus Berpisah by Cakra

sendiri, sendiri ku diam..
diam dan merenung, merenungkan jalan yang kan membawa ku pergi
pergi tuk menjauh, menjauh dari mu..
dari mu yang mulai berhenti, berhenti mencoba..
mencoba bertahan, bertahan untukterus bersama ku..

ku berlari kau terdiam..
ku menangis kau tersenyum..
ku berduka kau bahagia..
ku pergi kau kembali..
ku coba meraih mimpi kau coba tuk hentikan mimpi..
memang kita tak kan menyatu..
bayangkan, bayangkan ku hilang..
hilang tak kembali, kembali untuk mempertanyakan lagi cinta..
cinta mu yang mungkin, mungkin tak berarti..
berarti untuk ku rindukan..

ku berlari kau terdiam..
ku menangis kau tersenyum..
ku berduka kau bahagia..
ku pergi kau kembali..
ku coba meraih mimpikau coba tuk hentikan mimpi..
memang kita tak kan menyatu…

kini harusnya kita, coba saling melupakan..
lupakan kita pernah bersama..

berlari kau terdiam..
ku menangis kau tersenyum..
ku berduka kau bahagia..
ku pergi kau kembali..
ku coba meraih mimpikau coba tuk hentikan mimpi..
memang kita tak kan menyatu…

Rabu, 12 Disember 2012

Terkini Senarai Lokasi / Kawasan AES Malaysia


 http://pauhatsu.blogspot.com/

SENARAI TERBARU ---> DISINI

Senarai Kawasan Yang di Pasang dengan AES di Jalan RayaMalaysia.


Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) Arah Utara:-
•             Di bawahjambatan 456km Sungai Buloh
•             Di bawahjambatan persimpangan Bukit Lanjan 459KM
•             Di bawahR&R Jejantas Sungai Buloh
•             Jambatanterakhir selepas sebelum toll Sungai Besi 309KM
•             Under thebridge at 296.5km, Bangi junction.
•             Under thenewly constructed bridge at 289.0km, after Nilai North junction.
•             Under thebridge at 286.5km, Nilai North junction


Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) Arah Selatan:-
•             Belowsignboard at about 454.6km and 455.2km, Sg Buloh layby.
•             Under thebridge after Subang junction at 11.3km.
•             Under thebridge at 22km, Bukit Lanjan junction.
•             Under thebridge before Mint hotel, Sg Besi Toll. 80km/h only!
•             Under thebridge at 302.8km, Kajang junction.
•             About 1kmsouth of Bangi junction, both south and north bound outer lanes
•             At296.5km and 297km, Bangi junction.
•             Under thenewly constructed bridge at 289.0km, before Nilai North junction.
•             At285.5km and 285.8km, Nilai North junction.
•             On centerdivider at 251.8km and 253km after Senawang junction.
•             AfterAlor Gajah junction at 213.9km, next to water theme park.
•             Behindthe right hand crash barrier at 198.4km.
Lebuhraya ELITE Hubungan Timur/Tengah/Utara
•             On lefthand side at 4.8km after Batu Tiga/Shah Alam exit
•             Under theoverhead restaurant at USJ/Hicom junction about 8.5km. 90km/h zone!
•             Below thebridge before USJ/Hicom junction at 10.5km.


Lebuhraya ELITE Hubungan Barat Tengah/Selatan
•             Under theoverhead restaurant at USJ/Hicom junction about 8.5km. 90km/h zone!
•             Below thebridge before USJ/Hicom junction at 10.5km.
•             Afterexit from KLIA toll to the airport, below Jalan Pekeliling flyover.90k


NKVE Arah Timur/Utara
•             300mbefore Jalan Duta toll, 60km/h!
•             Behindcrash barrier on the left when going towards Jalan Duta toll, at 24.9km,80km/h!
•             Belowbridge at Damansara Junction, 17.5km


NKVE Arah Barat/Selatan
•             Behindcrash barrier on the left when leaving Jalan Duta toll from KL, at 25.3km and25.7km, 80km/hr
•             From JlnDuta, below the bridge, 23km, 80km/h zone!
•             From JlnDuta, at the underpass at Sg Buloh Y-junction, 22km.
•             Behindcrash barrier at Damansara Junction, 17.7km and 16.8km
•             Belowrailway bridge at 11.2km
•             Under thebridge at Shah Alam junction.


Lebuhraya KESAS Timur
•             Under thebridge at 44.8km, downhill run after Puchong junction.
•             KesasWest Bound
•             At SgBesi side of East Bound Toll. Kuala Lumpur City
•             JalanDuta; below the flyover at the Damansara junction, 70km/h zone.


Lebuhraya KESAS – KLang
•             Dualcarriageway between Klang and Port Klang. Towards Klang direction, at about13km mile stone. 70km/h only!


Lebuhraya Pantai Timur
•             Eastbound, downhill run after Raub junction.
•             Maran,60km/h zone.
•             PayaBungor, 70km/h zone


Kawasan Negeri Johor Arah Selatan
•             Tangkakjunction.
•             Under thebridge after Yong Peng
•             Northjunction at 97.3km.
•             AyerHitam junction.
•             Sedenakjunction


Jalanraya Sekitar Utara Malaysia – Arah Utara
•             AroundAyer Hitam in 60km/h zone.
•             BeforePerwaja Steel.
•             Sg Petanijunction.
•             BetweenSeberang Jaya junction and Sg Dua Toll.
•             PenangBridge at island end.Speed limit 80km/h.


Jalanraya Sekitar Utara Malaysia – Arah Selatan
•             PenangBridge Island end. Speed limit 80km/h.
•             About 2kmbefore Juru Toll Speed limit 90km/h


Kawasan Perak Jalanraya Arah Utara
•             Under thebridge at 197.1km and 198.8km, after Kamunting Junction.
•             Under thebridge at 204.3km, after Kamunting Junction.
•             Under thebridge at 208km, before Kamunting Junction.
•             Under thebridge at 214.8km, before Kamuntingjunction.
•             IpohVista Point at about 263km. Speed limit 80km/h.
•             Under thebridge at 271km, Ipoh North Junction.
•             Under thebridge at 274.4km, Ipoh South Junction.
•             Under thebridge at 286.9km, Simpang Pulai Junction.
•             Under thebridge at 296km, Gopeng Junction.
•             Under thebridge at 352.6km, after Sungkai Junction.
•             Under thebridge at 353km, Sungkai Junction.
•             Under thebridge at 373km, Slim River Junction.


Kawasan Perak Arah Selatan
•             Under thebridge at 199km, before Kamunting junction.
•             Under thebridge at 241.9km, at Kuala Kangsar junction.
•             Under thesign post at 296.1km, before Gopeng Junction.
•             Under thebridge at 297km, at Gopeng Junction.
•             Under thebridge at 300km, after Gopeng junction.
•             Under thebridge at 308.6km, after Gopeng junction.
•             Under thebridge at 372.6km, at Slim River junction.

Selasa, 11 Disember 2012

Cara Membuat Sumbangan Bantuan Gaza

Anda mempunyai wang lebih serendah RM1.00 melalui SMS pun boleh menderma.....

Sumbangan Anda Amatlah di perlukan....

Bantulah masyarakat GAZA yang memerlukan....



 
  • (Aman Palestin Berhad)
    Dana Sumbangan & Derma
    Bank Islam: 12029010047880
    Maybank: 562263010787
    Bank Muamalat: 12070005133717
    RHB Islamic Bank: 21245760004907
    Bank Rakyat: 22-080-619592-2
    Tabung Wanita & Kanak-Kanak Palestin | Bank Islam (M) Berhad: 1202-9010-0598-95


  • Menderma melalui SMS
    Taip PALESTIN <jarak> RM10
    (Nilai RM10/5/3/1)
    Contoh: PALESTIN RM10 Hantar ke 39111


  • @IRMalaysia
    BIMB: 12029010065643,
    MBB: 562142708704,
    CIMB: 12590000804058




Rabu, 28 November 2012

Apa Yang Ada Di Nusajaya Johor Bahru Johor

 
Kepesatan ekonomi Johor pesat membangun akibat dari Projek Mega Kerajaan untuk jangka masa panjang.  Iskandar Malaysia merupakan koridor pembangunan yang dilaksanakan di bahagian selatan Johor. Koridor ini juga dikenali sebagai South Johor Economic Region (SJER) atau Pembangunan Wilayah Ekonomi Selatan Johor. berita lanjut ----> wikipedia


Antara pembangunan Mercu Tanda yang ada di Nusajaya

PUSAT KERAJAAN JOHOR
PUSAT KERAJAAN JOHOR

LEGOLAND MALAYSIA
LEGOLAND MALAYSIA
Ticket Reg. price Online (7-Days Advance Booking)
1-Day Ticket Adult (12-59) RM 140 RM 105
1-Day Ticket Child (3-11) RM 110 RM 82.50
1-Day Ticket Senior (60+) RM 110 RM 82.50


PUTERI HARBOUR





"Puteri Harbour Family Theme Park (N1.41584 E103.65740) is a 4-level building, located strategically in Nusajaya Johor, 20 minutes drive from the Malaysia-Singapore Second Link, 25 minutes away from the Senai International Airport or 10 minutes away from LEGOLAND® Malaysia. Puteri Harbour Family Theme Park provides a series of  unique experiences and excitement through popular global children’s characters from LAT, Sanrio Hello Kitty Town and The Little Big Club®. Visitors will be entertained and play-learn via rides, activities and shows provided. It is an immersive learning and play experience for everyone."


 

SANRIO HELLO KITTY TOWN
Event Showtime:
Date: Mon - Sun
Time: 10.00am - 5.00pm
Venue: Puteri Harbour Family Theme Park, Nusajaya, Johor

Ticket Price:
Sanrio Hello Kitty Town
Normal Price: RM 65
MyKad Price: RM 50


  


The Little Big Club® - "The Little Big Club® will house lovable children’s characters, Bob the Builder®, Barney®, Angelina Ballerina®, Pingu® and Thomas & Friends® in Puteri Harbour Family Theme Park. It will be the first time in the world that the 5 popular global characters are housed in a single themed attraction, adding originality and exclusivity to the Puteri Harbour Family Theme Park."

 Ticket pricing :-
*  Sanrio Helli Kitty Town
Regular : RM65 - Adult and children.
Malaysian ID : RM50 - Adult and children

*  The Little Big Club®
Regular : RM65 - Adult and children.
Malaysian ID : RM50 - Adult and children

2 Park passes :-
Regular : RM110 - Adult and children.
Malaysian ID : RM85 - Adult and children




 "A themed restaurant which will bring the world of legendary local cartoonist, Dato’ Mohd Nor Khalid or Dato’ LAT’s famed Kampung Boy (Village Boy) character to life."



sources: http://j-travel.blogspot.com/2012/10/the-puteri-harbour-family-theme-park-at.html



Your Guide to JB City
 

Rabu, 21 November 2012

Lagenda Budak Setan 2. 'Katerina': Di pawagam 29 November!



Di Pawagam Malaysia: 29 November 2012 Penerbit: Sharad Sharan (Lagenda Budak Setan, Ombak Rindu) Pengarah: Sharad Sharan Pelakon: Farid Kamil, Maya Karin, Bront Palarae 



Sinopsis Lagenda Budak Setan 2 – Katerina

Lagenda Budak Setan 2 – Katerina merupakan sebuah sekuel dari Lagenda Budak Setan 6 bulan telah berlalu, selepas kematian Ayu. Kasyah masih bermurung atas kehilangan isteri tersayang, Ayu. Melalui Athirah, bayinya, segala kasih sayang dicurahkan. Katerina juga semakin pulih kekuatannya untuk berdepan semula dengan Kasyah.

Ketabahan dan ketenangan Kasyah masih menyerlahkan senyuman dibibirnya meskipun kehilangan orang tersayang, benar-benar buatkan Katerina mengaguminya. Kemesraan mulai terjalin semula antara keduanya. Mereka sering keluar bersama dimana Kate sentiasa berada disampingnya hingga membibitkan rasa cinta.

Katerina memperkenalkan Kasyah kepada kedua orang tuanya. Mereka merancang untuk bertunang namun ditentang oleh ibu Kate, Sofea. Sofea tidak puas hati kerana Kasyah adalah punca menyebabkan Kate kecewa hingga hampir membunuh diri selepas Kasyah menikahi Ayu.

Tidak mungkin dia menerima kasyah sebagai menantu setelah dia kematian isteri. Kate tetap berkeras mahukan pertunangan tersebut hinggakan kedua orang tuanya terpaksa menurut. Namun, ayahnya, Sofean, punyai muslihatnya sendiri meskipun dia menyatakan persetujuannya.

Ketika itu, Hisyam, bekas kekasih Kate yang masih menggilainya muncul kembali, mencetuskan kekecohan. Hisyam mengupah sekumpulan lelaki memukul Kasyah hingga patah kaki. Kate naik angin lalu memarahi Hisyam dan mengugut untuk melaporkan kepada polis.

Kasyah bekerja dengan rakan niaga Sofean, setelah berhenti kerja. Kate pula ke Afrika Selatan untuk urusan perniagaan. Ketika inilah Sofean memasang perangkapnya. Zahirah dibayar untuk menggoda Kasyah hinggakan dilihat oleh Firdaus, pengurus tempatnya bekerja.

Sofean dihubungi dan diceritakan segala apa yang berlaku. Sofean menyarankan Kasyah dibuang kerja dengan serta merta. Inilah rancangan terbaik Sofean memerangkap Kasyah. Kate amat terkejut sepulangnya dia dari Afrika Selatan, mendengarkan perkara tersebut.

Kasyah cuba menjelaskan keadaan sebenar namun Kate berkeras untuk memutuskan pertunangan. Kasyah yang tidak bersalah, benar-benar kecewa dan pasrah. Kasyah menyerahkan takdir untuk menjelaskan kebenaran.

Masa berlalu, Athirah pun sudah menjangkau usia 2 tahun. Kasyah masih murung, begitu juga Kate. Kedua mereka terluka hati. Antara mereka masih ada rasa sayang yang menebal. Kate mengambil keputusan mengahwini Hisyam dengan hasrat menyakiti hati Kasyah.

Kate tahu yang Kasyah amat menyintainya dan dalam masa yang sama ingin membalas dendam ke atas Hisyam. Meskipun Kate mengahwini Hisyam, beliau enggan membiarkan tubuhnya disentuh Hisyam.

Mereka tidur berasingan. Kate ingin mendera Hisyam zahir dan batin. Kate tidak akan biarkan suami ‘gay’nya menyentuh tubuhnya. Sementara Kasyah, membesarkan anaknya dengan bantuan abangnya, Iskandar. Beliaulah satu-satunya abang yang dia ada.

Iskandar yang telah bercerai terpaksa kembali semula ke rumah peninggalan keluarga yang diduduki Kasyah. Malangnya, selain bercerai, Iskandar juga tidak punyai pekerjaan tetap. Kasyah berusaha membantu abangnya itu sedaya mungkin, setidak-tidaknya berada disisnya.

Suatu hari, abangnya itu meninggal dunia kerana kemalangan. Anak kesayangannya, Athirah juga turut meninggal dunia tidak lama selepas itu kerana jangkitan kuku dan mulut. Kasyah kini tinggal sendirian, kesepian.
Dia kehilangan segala yang disayanginya. Semua orang telah meninggalkannya. Kate pula nekad untuk meninggalkan Hisyam. Dia ingin bercerai. Inilah sebenarnya yang dimahukan. Dia ingin menyeksa Hisyam. Harapannya semoga Hisyam menderita sampai mati.

Ketika Kate minta Hisyam pergi setelah memfailkan tuntutan cerai, Hisyam merasakan dirinya bagai ditusuk sembilu tajam. Bagaikan terhiris jantungnya. Hisyam sangat kecewa dan serasa ingin membunuh diri. Hidup bagaikan tak bererti lagi baginya.

Sofean terkejut mendengar keputusan Kate. Kate menyatakan kejadian sebenar tentang Hisyam dan sebab-sebab dia mengahwini Hisyam. Kini, barulah dia mengerti bahawa Kate selama ini tak bahagia. Beliau menyalahkan dirinya kerana menjadi punca memisahkan Kate dengan Kasyah.
Sofean benar-benar menyesal. Kasyah perlu dicari dan menyatakan kebenaran. Kate terserempak dengan Zahirah lalu bertanyakan perkara sebenar terjadi antara keduanya. Kate yang mendapat tahu muslihat sebenar, mengadap ayahnya Sofean.

Sofean terpaku, tidak menyangka muslihatnya terbongkar. Masa berlalu, Kasyah masih tetap menyayangi kate. Dia juga mengerti yang mereka berdua hanyalah mangsa keadaan. Suatu pagi, tanpa diduga Kasyah menghubungi Kate semula. Inilah permulaan indah untuk kisah cinta mereka yang tidak akan menemui titik noktahnya.

Isnin, 12 November 2012

Superbike 1 Malaysia 1MBW


Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berharap golongan penunggang motosikal berkuasa tinggi di negara ini akan bertambah kerana Malaysia berpotensi menjadi hub penunggang motosikal jenis itu di rantau ini.  "Saya menganggap ini sebagai titik permulaan kepada masa depan di mana kegiatan menunggang ini akan memuncak dan akan bercambah kepada bilangan yang jauh lebih besar lagi," katanya.






Dikatakan juga Malaysia bakal menjual dengan harga yang murah berbanding sekarang.. Alhamdullillah syukur lps ni kutooo mampu memiliki motobike ini. geram rasa nya lihat orang lain bawak sesekali nak merasa jugak.. he3 bru lah kekacakan kutooo menyerlah..



Rabu, 31 Oktober 2012

ISU Hangat: Tanda Pelik Pada Kad Pengenalan




nak tanya kenapa dekat no i/c tu ada tanda star *?

Rabu, 24 Oktober 2012

Akta Iklan Palsu Dan Mengelirukan

Baru-baru ini Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) menerusi penubuhan Jawatankuasa Pengiklanan menubuhkan satu akta bermula 1 Januari depan, semua iklan palsu atau mengelirukan akan dikenakan tindakan mengikut Akta Perlindungan Pengguna 1999 yang memperuntukkan denda antara RM50,000 hingga RM1 juta dan penjara antara tiga hingga lima tahun.


 
So jelas kan.. tapi korang perasan tak dekat iklan di Malaysia mahupun didunia ini kebanyakkan akan memaparkan iklan yang mengelirukan kepada kita semua sebagai contoh ysng dikatakan oleh Menteri tersebut sekiranya didalam iklan makanan menunjukan burger itu nampak menyelerakan bersaiz besar tetapi apabila kita beli jauh dari panggang dan api.. saz burger kecil dan tidak menyelerakan? betol tak?


rasa nya semua dah pernah makan kot makanan dkt atas ni? betol tak? ermmmm 





Iklan ni lagi kutooo meluat "iklan rambut" ermmm paham2 sendiri lah malas lah nk jelas kan... opsss lupa nk komen cantik rambut singa tu yerk... ohhh tergoda aku dgn iklan tu nk beli satu lah... he3



tapi ada satu iklan yang boleh kutooo percayai... tp harap korg jangan terpedaye dgn iklan ni HARAM... 





 

Jumaat, 12 Oktober 2012

Korek Hidung


Setiap manusia tak lepas dari melakukan korek mengorek ni. tapi ari ni kutooo nak tekankan kepada si pegorek hidung yang gemar mengorek hidung di khalayak ramai.


emmm agak keterlaluan tp perkara ini sangat-sangat best... hu3

kutooo tau lah ni satu kewajipan seseorang tuk membersihkan diri dari kotoran. tapi ada batas nya... he3

kepada pengorek hidung tegar janganlah kamu korek hidung dengan cara ini.....







jgn campak di merata-rata tempat..... kalau jatuh dkt lantai tak apalah. ni kena org beb!!.. takkAn nk tgor " sorry taik idung aku terkena dekat ko lah"confirm kena penampar free....





ni lagi satu kes... hati2 lah nak membuang tu. jgn sampai masuk kedalam makann org... dah dia ingat tukang masak tu letak garam lebih pulak..


ni paling best kesat taik hidung dekat didinding-dindng atau di tempat-tempat duduk awam... punca nya kerana taik hidung tu terlalu melekit dan berair.. nak buat bola pun tak jadi, so kesat jer lah mana-mana tempat.. he3




sedar lah sikit siperlaku sekalian, pengotor siotttt tabiat korang ni.... kalau boleh janganlah taik idung korang menggangu orang disekeliling, DIORG PUN NAK HIDUP DGN AMAN... 


emmm kutooo syorkan korang makan jer taik idung korang daripada kasik makan dkt org he3.. kalau ada yang geli tu kutooo syor kan buang dalam tong sampah.. keh keh keh..



sedap tak belacan goreng korang?
-TAMAT-